Obchodní podmínky
které vydalo Městské kulturní středisko Sobotka, příspěvková organizace, IČ 674 40 649,
se sídlem náměstí Míru 3, 507 43 Sobotka,
kontaktní e-mail: info@sramkovasobotka.cz,
kontaktní tel.: 493 571 618
(dále jen „pořadatel“),
aby upravilo náležitosti smluv uzavíraných mezi pořadatelem a spotřebitelem (dále jen „účastník“) prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na adrese https://sramkovasobotka.cz/registrace/ (dále jen „internetový obchod“) k poskytnutí služeb souvisejících s účastí účastníka na festivalu Šrámkova Sobotka pořádaného pořadatelem v termínu od 29. 6. do 6. 7. 2024 (dále jen „festival“).
- Uzavření smlouvy
- Prostřednictvím internetového obchodu pořadatel nabízí tyto služby:
- dílny konané na festivalu,
- permanentní vstupenku na placené body festivalového programu,
- ubytování na festivalu.
- V internetovém obchodě je uveden podrobný popis jednotlivých služeb a jejich cena. V případě služby ubytování je uvedeno pouze cenové rozmezí, konkrétní cenu pořadatel sdělí účastníkovi v reakci na poptávku. Ceny jsou uvedeny vždy včetně všech daní a poplatků.
- Účastník prostřednictvím internetového obchodu zašle pořadateli objednávku obsahující informace o objednávaných službách včetně osobních a kontaktních údajů. V případě, že skutečným příjemcem služeb mají být i jiné osoby než účastník (například dítě účastníka v případě dětské dílny, rodinní příslušníci účastníka v případě ubytování ap. – dále jen „skupina“) budou součástí objednávky i jejich osobní údaje. Před závěrečným odesláním objednávky může účastník zkontrolovat a případně opravit zadané údaje.
- Odesláním objednávky účastník vyjadřuje svůj výslovný souhlas se zněním těchto obchodních podmínek. Účastník rovněž odpovídá za splnění závazků podle těchto obchodních podmínek i členy skupiny, pokud je osobou oprávněnou jednat jejich jménem na základě ústního, písemného či obdobného zmocnění.
- Při objednání služeb dílny nebo permanentní vstupenky pořadatel nejpozději do 14 dnů e-mailovou zprávou potvrdí účastníkovi přijetí objednávky a zároveň mu zašle pokyny k úhradě ceny služeb. Doručením této potvrzující e-mailové zprávy účastníkovi je mezi pořadatelem a účastníkem uzavřena smlouva.
- Při objednání „studentského ubytování“ se uživatel automaticky hlásí k využití studentského balíčku, který obsahuje dílnu dle účastníkovy volby, permanentní vstupenku a nízkorozpočtové ubytování. Tuto službu mohou využít pouze studenti po předložení potvrzení o studiu v akademickém roce 2023/24.
- Při objednání služeb ubytování pořadatel nejpozději do 14 dnů zašle účastníkovi nabídku ubytování s popisem místa ubytování a jeho vybavení, s uvedením celkové ceny ubytování a pokyny k úhradě ceny služeb. Doručením souhlasné odpovědi účastníka na nabídku ubytování je mezi pořadatelem a účastníkem uzavřena smlouva o ubytování.
- Cenu služby uhradí účastník bankovním převodem na účet pořadatele. Cena je splatná do 14 dnů od uzavření smlouvy, pokud není v okamžiku uzavření smlouvy pořadatelem stanoveno jinak. Nebude-li cena služby v této lhůtě uhrazena, vyzve pořadatel účastníka, aby cenu uhradil v dodatečné sedmidenní lhůtě. Nebude-li cena služby uhrazena ani v dodatečné lhůtě, je pořadatel oprávněn od smlouvy odstoupit oznámením zaslaným účastníkovi na jeho e-mailovou adresu.
- Smlouva se uzavírá na dobu konání festivalu. Služby jsou poskytovány výlučně na festivalu a v době jeho konání.
- K zahájení poskytování služeb dojde registrací účastníka na festivalu, tj. prezencí účastníka ve festivalovém informačním stánku na zahradě Šrámkova domu, náměstí Míru 3, Sobotka.
- Uzavřením smlouvy se účastník zavazuje dodržovat platná hygienická nařízení a organizační pokyny pořadatele.
- Prostřednictvím internetového obchodu pořadatel nabízí tyto služby:
- Změny a ukončení smlouvy
- Účastník má právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření. Odstoupení od smlouvy postačuje v této lhůtě odeslat písemně do sídla pořadatele nebo na jeho kontaktní e-mail, jak jsou uvedeny v záhlaví těchto obchodních podmínek. Pořadatel doručení oznámení o odstoupení od smlouvy potvrdí účastníkovi na jeho e-mailovou adresu. Pořadatel vrátí účastníkovi zaplacenou cenu služeb, případně sníženou o storno poplatek definovaný ve čl. 2.3, 2.5 a 2.6 těchto obchodních podmínek, do 14 dnů od doručení oprávněného odstoupení od smlouvy na bankovní účet, z něhož byla původní platba odeslána.
- Datované odstoupení od smlouvy by mělo obsahovat tyto náležitosti:
- informace o účastníkovi (jméno a příjmení, adresa, e-mailová adresa),
- informace o objednané službě (popis služby, datum objednání, číslo objednávky).
- Do 31. 5. 2024 může účastník odstoupit od smlouvy bez účtovaného storno poplatku ze strany pořadatele.
- Pořadatel si vyhrazuje právo libovolnou nabízenou dílnu do 31. 5. 2024 zrušit pro malý zájem. V takovém případě zašle pořadatel oznámení dotčenému účastníkovi na jeho e-mailovou adresu společně s nabídkou možnosti účasti v jiné dílně nebo vrácení 100 % prostředků vynaložených na zprostředkování služby, případně i dalších zakoupených služeb.
- V době od 1. 6. 2024 do 20. 6. 2024 včetně může účastník odstoupit od smlouvy, pořadatel je však oprávněn účtovat účastníkovi storno poplatek ve výši 45 % z uhrazené ceny služeb. Zda tohoto práva využije, sdělí pořadatel účastníkovi ve lhůtě 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.
- V době po 20. 6. 2024 může účastník od smlouvy odstoupit, pořadatel je však oprávněn účtovat účastníkovi storno poplatek ve výši 100 % z uhrazené ceny služeb. Zda tohoto práva využije, sdělí pořadatel účastníkovi ve lhůtě 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.
- Je-li součástí smlouvy „studentský balíček“, pak je s ním při odstoupení vždy nakládáno jako s celkem, není možné jej jakkoliv dělit.
- V případě zásahu vyšší moci, která povede k omezení nebo změně formy nabízených služeb či dokonce ke zrušení celého festivalu, je postup následující:
- Dojde-li ke změně formy prezentace pořadů, tj. například z prezenční na online, a zároveň se uplatňuje na tyto pořady permanentní vstupenka, účastník má právo na vrácení 100 % prostředků vynaložených na zprostředkování služby.
- Pořadatel je oprávněn účtovat si v případě nutnosti zrušení ubytování storno poplatek představující náhradu nezbytně nutných nákladů vynaložených pořadatelem na zajištění ubytovacích služeb, nejvýše však ve výši 20 % již účastníkem uhrazené částky za ubytovací služby.
- Bude-li navzdory případným okolnostem a omezením možné uskutečnit dílny prezenční formou a účastník se přesto v době od 1. 6. do 20. 6. 2024 rozhodne odstoupit od smlouvy, pořadatel je oprávněn účtovat účastníkovi storno poplatek ve výši 45 % z uhrazené ceny služeb. V době po 20. 6. 2024 je pořadatel oprávněn účtovat si storno poplatek ve výši 100 % z uhrazené ceny služeb. Zda tohoto práva využije, sdělí pořadatel účastníkovi v obou případech ve lhůtě 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.
- Pořadatel si vyhrazuje právo neuskutečnit dílnu prezenčně z důvodu místně platných hygienických nařízení ap. Pořadatel toto rozhodnutí oznámí účastníkovi na jeho e-mailovou adresu, a to bezprostředně po té, co se o uvedených nařízeních dozví. Pokud se pořadatel rozhodne zprostředkovat danou službu formou webináře či jiného formátu v on-line prostoru, účastník má v tomto případě možnost uplatnit u pořadatele slevu ve výši 20 % z ceny dílny či odstoupit od smlouvy do 28. 6. 2024. Pokud v takovém případě účastník odstoupí od smlouvy nebo dojde k celkovému zrušení dílny, pořadatel vrátí účastníkovi 100 % z uhrazené ceny služeb.
- Práva z vad
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti pořadatele za vady se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
- Pořadatel odpovídá účastníkovi za to, že poskytnutá služba je ve shodě s uzavřenou smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s uzavřenou smlouvou se rozumí, že dodávaná služba má jakost a provedení ve smlouvě sjednané, a není-li jich, pak pořadatelem nebo jeho zástupcem popisované, a dále, že odpovídá požadavkům právních předpisů a je v odpovídajícím množství.
- V případě, že poskytovaná služba není ve shodě s uzavřenou smlouvou, má účastník právo na nové poskytnutí služby bez vady, na přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy, a to podle volby účastníka. Účastník sdělí pořadateli, které právo si zvolil, při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže účastník změnit bez souhlasu pořadatele. Neodstraní-li pořadatel vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li účastníkovi, že vady neodstraní, může účastník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li účastník své právo včas, bude postupováno v souladu s příslušnými ustanoveními zákona.
- Práva účastníka vyplývající z odpovědnosti pořadatele za vady uplatňuje účastník u pořadatele písemně v jeho sídle nebo na jeho kontaktním e-mailu, jak jsou uvedeny v záhlaví těchto obchodních podmínek. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy pořadatel obdržel od účastníka informaci o vadě poskytované služby.
- Zpracování osobních údajů a osobních projevů
- Pořadatel tímto informuje účastníka, že pořadatel tak, jak je výše identifikován, má postavení správce osobních údajů, které mu při uzavření smlouvy a za trvání smluvního vztahu byly a budou poskytnuty. Pořadatel jmenoval koordinátora pro ochranu osobních údajů. Je jím Mgr. Zbyněk Neumann, tel. 777 689 489, e-mail poverenec@rssemily.cz. Osobní údaje jsou zpracovávány pro účely:
- splnění smlouvy uzavřené podle těchto obchodních podmínek – právním základem pro zpracování osobních údajů pro tyto účely je jejich nezbytnost pro splnění smlouvy (pokud by osobní údaje nebyly poskytnuty, smlouva nemůže být uzavřena),
- splnění právních povinností pořadatele – právním základem pro zpracování osobních údajů pro tyto účely je jejich nezbytnost pro splnění právních povinností pořadatele, zejména vedení účetnictví,
- případného vymáhání povinností účastníka ze smlouvy uzavřené podle těchto obchodních podmínek – právním základem pro zpracování osobních údajů pro tyto účely je oprávněný zájem pořadatele, konkrétně ochrana právních nároků prodávajícího,
- jednorázové nabídky účasti na následujícím ročníku festivalu.
- Osobní údaje nebudou předávány žádným dalším příjemcům s výjimkou jejich předání spolupracovníkům pořadatele výlučně za účelem splnění smlouvy s účastníkem a nebudou předmětem automatizovaného rozhodování ani profilování. Osobní údaje budou uloženy po dobu 1 roku od vypořádání všech závazků z naposledy uzavřené smlouvy mezi pořadatelem a účastníkem, ledaže by platné a účinné právní předpisy ukládaly pořadateli jejich uložení po delší dobu.
- Subjekt údajů má právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu, výmaz nebo omezení zpracování a právo vznést námitku proti zpracování. Tato práva lze uplatnit na kontaktech pořadatele, jak jsou uvedeny v záhlaví těchto obchodních podmínek. Subjekt údajů má dále právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
- Během festivalu budou pořizovány fotografie a obrazové a zvukové záznamy a při účasti účastníka na dílně budou vytvářena autorská díla. Účastník souhlasí s tím, aby byly jeho podobizny a záznamy pořizovány a dále pořadatelem zpracovávány. Účastník souhlasí s tím, aby pořadatel podobizny a záznamy pořízené na festivalu a autorská díla účastníků vytvořená na dílnách využil za účelem své vlastní propagace a aby byly zveřejněny ve festivalovém věstníku.
- Pořadatel tímto informuje účastníka, že pořadatel tak, jak je výše identifikován, má postavení správce osobních údajů, které mu při uzavření smlouvy a za trvání smluvního vztahu byly a budou poskytnuty. Pořadatel jmenoval koordinátora pro ochranu osobních údajů. Je jím Mgr. Zbyněk Neumann, tel. 777 689 489, e-mail poverenec@rssemily.cz. Osobní údaje jsou zpracovávány pro účely:
- Závěrečná ustanovení
- Tato smlouva se řídí právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem. To platí i v případě, že právní vztah založený smlouvou obsahuje jakýkoli mezinárodní prvek.
- Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována pořadatelem v elektronické podobě a není přístupná kromě případů plnění zákonných povinností pořadatele.
- Pořadatel nepřebírá žádnou odpovědnost za zranění či nemoc účastníků, stejně jako za ušlou mzdu, škodu na majetku nebo finanční ztrátu během festivalu. Účastníci si mohou sjednat pojištění dle vlastního uvážení.
- Pořadatel si vyhrazuje právo na změny v programu, případně na zrušení celého festivalu, zejména pokud jsou vynuceny zásahem vyšší moci.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Proti postupu pořadatele lze podat stížnost ke zřizovateli, kterým je město Sobotka. Pořadatel není ve vztahu k účastníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Pořadatel výslovně upozorňuje, že na téže doméně, na stránce https://sramkovasobotka.cz/e-shop/, provozuje další nezávislý internetový obchod, který má odlišné vlastní obchodní podmínky a jiný předmět prodeje.
- Tyto obchodní podmínky jsou účinné a platné od 30. 3. 2024 a nahrazují v plném rozsahu všechny do té doby platné a účinné obchodní podmínky tohoto internetového obchodu.
V Sobotce dne 30. 3. 2024