
I. Zahrajte si společně únikovou hru! Tří až čtyřčlenné týmy se vydávají na pouť Máchovým dílem, své čtenářské schopnosti využívají při řešení série různorodých výzev. Cílem je využít týmového potenciálu, posunout hranice sebepoznání a společně lépe porozumět básníkovým textům, době i společnosti, v níž žil a tvořil.
II. Erbenova Kytice vyšla poprvé před 170 lety. „Známe ji jako své boty.“ „Všechno už bylo řečeno.“ „Pro mě, dnešní čtenářku / dnešního čtenáře, ji básník určitě nenapsal…“ Omyl! Omyl! Omyl! Pojďme se do sbírky soustředěně začíst a pochopit ji třeba jako galerii různorodých podob lásky, biedermeierovský kodex správného jednání nebo jako setkání s těžkým romantičnem českého venkova. Prověřme tradované, nechme se překvapit nečekaným, doceňme Erbenův vypravěčský um.
III. V dílně vyjdeme z dosavadních znalostí a čtenářských zkušeností jejích účastníků a zjistíme, jaké mediální obrazy Boženy Němcové ovlivňují naše vnímání. Následně se ponoříme do XV. kapitoly Babičky, sledováním jednotlivých motivů a jejich následnou konfrontací se důkladněji přiblížíme k autorčině literárnímu stylu a filozofii. Cílem dílny je uvědomit si autorčin doslova revoluční pohled na svět a jeho poznávání.
třídenní didaktická dílna, středa 5. 7. až pátek 7. 7.; cena: 1440 Kč

Martin Tomášek
se narodil v severočeském Frýdlantu (1969), dětství prožil ve východočeském Rychnově nad Kněžnou, vystudoval v hanácké Olomouci, dospělý život tráví na hranici Moravy a Slezska v Ostravě, energii čerpá především v Beskydech. Jako učitel strávil několik let na gymnáziu, v současnosti působí na Katedře české literatury FF Ostravské univerzity. Zaměřuje se na českou literaturu 19. století (knihy Labyrintem díla K. M. Čapka-Choda a Krajiny tvořené slovy), na přípravu budoucích češtinářů a inovace vysokoškolské výuky. Je ženatý, má dvě dospělé děti.