Z 65. ročníku
Dílny
Toto je přehled odpoledních a jednodenních dílen.

Biblioterapeutická učitelská dílna
Už několik let zkoušíme implementovat prvky biblioterapie do výuky na gymnáziu. Přijďte si na vlastní kůži zkusit roli studentů (to bude první část dílny) a popovídat si o možnostech biblioterapie, o našich zkušenostech a o tom, jak to přijímají sami studenti (to bude druhá část dílny).

Didaktická interpretace uměleckého textu
Účastníci dílny si na základě vlastních aktivit osvojí didaktickou komunikaci v roli facilitátora, jenž připravuje čtenářský vztah žák – umělecký text a aktivně do něj vstupuje. Metodu didaktické interpretace textu si aktivně vyzkoušejí při práci s textem prozaickým i básnickým.

Učíme se s písničkou
Obsahem čtvrteční odpolední dílny bude představení lidové písně jako přirozeného zdroje textů a témat, které mohou být využity ve všech předmětech na 1. stupni ZŠ, především ve výuce ČJ, a to při nácviku prvopočátečního čtení, v učivu o slovní zásobě, při nácviku pravopisu nebo tvarosloví.